تلویزیون سونی X9000H : این بار مهمون میز نقد و بررسی ما یکی از محبوب ترین و بهترین مدل های سونی هست یعنی مدل 2020 از سری 9 کلاس ایکس های این کمپانی قدر که میشه X9000H. این تلویزیون همانند مدل های گذشته یک نمونه LED پنل VA بوده با چیپ تصویر X1 سونی که حالا دقیق متوجه نشدیم جریان این چیپ به چه شکل هست چراکه خبری از X1 Xtreme نیست و فقط نمونه های بالارده سونی از X1  و X1 Ultimate مانند X9500H بهره میبرند اما X1 معمولی هم در مدل هایی مانند X9000H با بهبود های بسیاری همراه بوده. این تلویزیون تنها مدل از کلاس ایکس های سونی محسوب میشه که به پورت HDMI 2.1 و استاندارد های اون مثل VRR بهره‌ میبرد و حتی مدل بالارده تر این سری که پرچمدار کلاس ایکس ها هم محسوب میشه یعنی X9500H از این پورت و استاندارد بهره‌ نمیبرد. 

پس با توجه به اینکه کارت های گرافیکی نسل جدید و کنسول های نسل نهم مانند پلی 5 و ایکس باکس سری ایکس همگی از خروجی HDMI 2.1 بهره میبرند و توان به نمایش گذاشتن محتوا در استاندارد 4K@120 هرتز رو دارند، این ورودی و استاندارد به خصوص برای گیمینگ نسل بعدی از جمله لزومات محسوب میشود و این تلویزیون سونی هم گزینه پیشنهادی سونی برای پلی 5 هست. پس با ما همراه باشید تا به بررسی جزء به جزء این تلویزیون ارزشمند بپردازیم و توانایی های اون برای گیمینگ و پخش بسنجیم … 

طراحی تلویزیون سونی X9000H

سونی X9000H در خصوص طراحی ظاهری شباهت بسیاری به مدل بالارده تر خودش یعنی X9500H داره و طراحی اون هم بسیار شکیل و خیره کنندس. پایه‌ی فلزی و بسیار ظریف اون استحکام کافی رو به تلویزیون میده اما برخلاف مدل X9500H شما قادر نخواهید بود تا جای پایه‌هارو باهم عوض کنید. این تلویزیون همچنین حاشیه های بسیار نازکی داره و تنها در بخش پایینی که لوگوی سونی جای گرفته و چندین LED و سنسور حاشیه های کمی ضخیم تری رو شاهد هستیم. در نمای پشتی و اسمبل این مدل مانند X9500G سال گذشته باز هم شاهد قرارگیری بسیار واضح چندین پیچ در قاب دوری تلویزیون هستیم که کمی از زیبای ظاهری اون کاسته اما در هر حال با یک طراحی بسیار شیک و باکیفیت طرف هستیم. 

کیفیت تصویر تلویزیون سونی X9000H

تلویزیون سونی X9500H به یک نمایشگر LED از نوع پنل VA با بکلایت بالارده تمام آرایه نوردهی موضعی مجهز هست درست مانند سری 9 های قبلی که شاهدشون بودیم و محبوبیت بسیاری نیز به دلیل شفافیت و کیفیت تصویرشون داشتن چراکه نمایشگر این تلویز یون با چیپ X1 سونی و پنل Trilominus میتواند زنده ترین و شفاف ترین محتوای پخش رو به خوبی نمایش دهد. بکلایت تمام آرایه نوردهی موضعی بسیار خوب اون هم که یک ارتقای دقتی نسبت به مدل های گذشته نیز داشته موجب میشه تا دقت نور رسانی نمایشگر این تلویزیون به نزدیک ترین حالت بینقصی نزدیک شود. 

نمایشگر این تلویزیون تماما از طیف گسترده رنگ ها پشتیبانی میکند و در عین حال با بکلایت و نوردهی موضعی عالی که داره میتونه روشن ترین و زنده ترین محتوای HDR رو هم آنطور که باید به نمایش بگذارد. 

منبع:https://babanoel.net/x9000h/