کسب و کار

بررسی کسب و کارهای مختلف

خانه تکانی هال و پذیرایی را چطوری انجام بدهیم؟

کار را با گردگیری اولیه شروع کنید. یک عدد جاروی بلند بردارید و با آن گوشه‌های سقف را برای زدودن تار عنکبوت‌های احتمالی تمیز کنید. سپس باقی جاها را گردگیری کنید. گردگیری این موارد را فراموش نکنید:

  • اشیا و کتاب‌های موجود در کتابخانه؛
  • ظروف و زیورآلات نقره یا هر وسیله‌ای را که غبار گرفته و تار شده.

اکنون با جاروی عادی یا برقی، محیط را جارو بزنید.

برای نظافت منزل خود در ستارخان میتوانید از شرکت نظاتی مهرگان کمک بگیرید.اطلاعات بیشتر

پرده‌ها را بررسی کنید اگر به‌تازگی آنها را شسته‌اید احتمالا یک گردگیری ساده با گردگیر جاروبرقی کافی است. اگر پرده‌ها نیاز به شست‌وشو دارند و امکان شست‌وشوی پرده در منزل را ندارید، از خشک‌شویی کمک بگیرید. بهتر است تکلیف شستنی‌ها دیگر را هم در این مرحله مشخص کنید، از جمله:

  • روکش مبل‌ها،
  • روبالشی‌ها؛
  • پارچه‌هایی را که برای حفاظت از وسایل خانه استفاده می‌شوند.

آینه‌ها و شیشه‌های نشیمن و ورودی‌های منزل را تمیز کنید. برای تمیز کردن پنجره‌ها، یا خودتان دست به کار شوید یا از یک فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. توری پنجره‌ها را کنار بگذارید و با جاروبرقی گردگیری کنید. بعد با صابون و کف، آنها را شست‌وشو داده و آب‌کشی کنید.

برخی لوازم علاوه بر گردگیری نیاز به تمیزکاری هم دارند:

  • کنترل‌ دستگاه‌های مختلف منزل؛
  • تلفن همراه، تلفن ثابت، تبلت، رایانه؛
  • صفحه نمایش رایانه، کی‌بورد و صفحه تلویزیون؛
  • طاقچه پنجره‌ها و قاب‌شان.

مدارک و کاغذهای به‌دردنخوری که فقط فضای کمدها و کشوهایتان را تنگ می‌کنند، دور بریزید. اگر امکان دارد، مدارک را اسکن کنید و نسخه فیزیکی آن را دور بریزید.

اکنون اگر شومینه دارید، آن را دریابید. اگر شومینه‌تان تزئینی نیست بهتر است این مرحله را قبل از گردگیری و نظافت سطوح و لوازم انجام دهید تا گردوغبار شومینه دوباره آنها را کثیف نکند.

پس از نظافت سطوح و خرده‌ریزها و اطمینان از اینکه دوباره آشغال روی کف نمی‌ریزد، ابتدا زمین نقاط مختلف زیر میزها و صندلی‌ها را جارو بزنید و غبارگیری کنید و بعد با جاروبرقی برای تمیزکاری، آستین‌ها را بالا بزنید. زیر اسباب و وسایل سنگین منزل مثل مبل‌ها و… را با جاروبرقی تمیز کنید. سپس با سر باریک جاروبرقی، درزهای مبل را پاک کنید و گرد و غبار میان لایه‌های مبل و وسایل دیگر را بزدایید.

اگر دیوارهایتان رنگِ روغنی دارند، امکان شست‌وشوی آنها وجود دارد. در غیر این صورت باید فقط به پاک کردن و غبارزدایی بسنده کنید. بهتر است به رنگ‌پریدگی‌ها و نقاط مخدوشی که رنگ‌شان را از دست داده‌اند هم رسیدگی شود. برای بخش‌هایی از نظافت منزل که دشوار است و از عهده‌شان برنمی‌آیید، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

چیزهایی را که متعلق به دکور زمستانی منزل‌تان هستند، کنار بگذارید و از عناصر بهاری برای تزئین بهره ببرید. مثلا شمع‌ها، کوسن‌ها، گلدان‌ها، پتوهای کنار مبل و هر چیزی را که تِم زمستانی دارد کنار بگذارید و بهار را به خانه بیاورید.

منبع:https://www.chetor.com/161662-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C/
 
 
موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی