کسب و کار

بررسی کسب و کارهای مختلف

۱۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

ارزش پیشنهادی چیست؟

ارزش پیشنهادی یعنی چه؟

زمانی که شما محصول یا خدمتی را برای عرضه آماده می کنید، باید این سوال را از خودتان راجع به محصول یا خدمتتان بپرسید، که محصول شما دقبقا چه ارزشی را برای مخاطب شما ایجاد می کند و چه مزیتی محصول شما نسبت به رقبای شما دارد.

در واقع ارزش پیشنهادی شما دلیل ترجیح شرکت شما به شرکت های دیگر است. به طور مثال اگر شما قصد خرید یک ماشین را دارید و نسبت به پولی که دارید بین دو مدل هیوندا و کیا می خواهید یکی را برای خرید انتخاب کنید ممکن است امکانات هر دو مدل مطلوب شما باشد اما یک ارزش و یک ویژگی منحصر به فرد در یکی از از این دو مدل نظر شما را جلب می کند و باعث نهایی کردن خرید شما می شود.

یک ارزش پیشنهادی ممکن است در حتی در نحوه ی ارسال شما باشد به طور مثال شما محصولی دارید که از لحاظ ویژگی ها، ظاهر و حتی بسته بندی با رقیبتان یکی است اما محصول شما ۴۸ ساعته به دست مشتریتان می رسد و محصول رقیبتان ۲۴ ساعته ارسال می شود و به دست مشتری می رسد و همین موضوع دلیلی می شود برای خرید نکردن مشتری از شما، پس ارزش پیشنهادی نقشی تعیین کننده در فروش شما دارد. ارزش پیشنهادی توصیف کننده فایده هایی است که مشتریان می توانند از محصولات و خدمات  شما انتظار داشته باشند.

تابلوی ارزش پیشنهادی چیست؟

تابلوی ارزش پیشنهادی شامل ۲ بخش پروفایل مشتری و نقشه ارزش می شود. که هر دو مورد در اینجا توضیح داده می شود.

پروفایل مشتری:

پروفایل مشتری توصیف کننده بخش مشتری خاصی در مدل کسب و کارتان به صورت ساختارمندتر و با جزئیات بیشتر است.این پروفایل، مشتری را به کارها، دردسرها و منفعت ها تقسیم می کند. پروفایل مشتری به سه قسمت دردسرها، منفعت ها وکارهای مشتری تقسیم می شود که راجع به هر سه مورد کامل صحبت خواهیم کرد.

کارهای مشتری:

کارها چیز هایی را توصیف می کند، که مشتریانتان در شغل یا زندگی خود سعی در انجام آن دارند. کار مشتری می تواند فعالیت هایی باشد که مشتری سعی در انجام و اتمام آن ها دارد، مشکلاتی باشد که می کوشد تا حلشان کند یا نیاز هایی باشد که در تلاش است تا آن ها را برطرف سازد. زمانی که در جست و جوی کار ها هستید اطمینان حاصل کنید که از دیدگاه مشتری به مسائل می نگرید. آنچه شما از دیدگاه خود مهم می پندارید ممکن است، آن کاری نباشد که مشتریان واقعی سعی در انجامش دارند. بین سه نوع اصلی کارهای مشتری و نیز کار های پشتیبان تمایز قائل شوید.

کارهای کارکردی:

هنگامی که مشتریان سعی در اجرا یا اتمام فعالیتی خاص یا حل مسئله ای خاص دارند. برای مثال: کوتاه کردن چمن ها، داشتن تغذیه ای سالم، نوشتن گزارش یا کمک به کاربران در نقش فرد حرفه ای.

کارهای اجتماعی:

هنگامی که مشتریان می خواهند خوب به نظر برسند یا قدرت و جایگاه اجتماعی به دست آورند. این کارها توصیف می کنند که مشتریان می خواهند از دید دیگران چطور به نظر برسند. برای مثال، مصرف کننده ای اهل مد پنداشته شود یا فرد حرفه ای شایسته ای به نظر آید.

کارهای شخصی/ احساسی:

مشتریان به دنبال حالت خاص احساسی مانند داشتن حس خوب یا امنیت هستند. برای مثال، در نقش مصرف کننده به دنبال آرامش ذهنی در مورد سرمایه گذاری خود هستند یا در محل کار خود به دنبال احساس امنیت شغلی هستند.

کارهای پشتیبان:

مشتریان در زمینه خرید و مصرف ارزش هم در نقش مصرف کننده و هم در نقش کارشناسان حرفه ای، کارهای پشتیبان نیز انجام می دهند.

زمینه کار:

کارهای مشتری اغلب به زمینه خاصی که در آن انجام می گیرد وابسته است. زمینه کار ممکن است محدودیت ها و قید های خاصی را تحمیل کند. به عنوان مثال تماس گرفتن با کسی که درحالی که با هواپیما پرواز می کنید، متفاوت با زمانی است که در حال سفر با قطار هستید یا رانندگی می کنید. به طور مشابه، رفتن به سینما با بچه ها متفاوت از سینما رفتن با همسرتان است.

اهمیت کار:

لازم است تاکید کنیم که همه ی کارها  اهمیت یکسانی برای مشتری شما ندارد. اهمیت برخی از آن ها در شغل یا زندگی مشتری بیشتر است و ناتوانی در انجام آنها می تواند تبعات جدی به همراه داشته باشد. برخی از کارها کم اهمیت هستند، زیرا مشتری به بقیه چیز ها اهمیت بیشتری می دهد. بعضی وقت ها مشتری یک کار را مهم به حساب می آورد، به این دلیل که بیشتر وقت ها تکرار می شود یا به این دلیل که منجر به نتیجه ای  مطلوب یا نامطلوب می شود. بازاریابی درست می تواند کمک کننده باشد.

دردسرهای مشتری:

دردسرها توصیف کننده هر چیزی است که مشتری شما را قبل، در حین و بعد از تلاش برای انجام کاری آزار می دهد یا به بیان ساده از انجام دادن یک کار جلوگیری می کند. دردسر همچنین ریسک ها را نیز توصیف می کند. ریسک نتایج بد بالقوه ای است که مربوط به انجام ندادن یا بد انجام دادن کار است. به دنبال شناسایی سه نوع از دردسر های مشتری و تعیین میزان جدی بودن آن ها از نظر مشتری باشید:

نتایج، مشکلات و ویژگی های ناخواسته:

دردسرها می توانند کارکردی( به عنوان مثال، راهکاری که موثر نیست یا خوب کار نمی کند یا اثرات جانبی منفی دارد)، اجتماعی ( در انجام این کار بد به نظر می رسم) احساسی( هروقت این کار را انجام می دهم احساس بدی دارم) یا پشتیبان ( آزار دهنده است که برای این کار به مغازه برویم) باشند. دردسرها همچنین می توانند شامل ویژگی های ناخواسته باشند که مشتری دوست ندارد( به عنوان مثال دویدن در سالن ورزشی کسل کننده است یا این طراحی زشت است)

موانع:

چیزهایی هستند که یا جلوی کار  مشتری را حتی از همان ابتدای کار می گیرند یا سرعت انجام آن ها را کم می کنند( به عنوان مثال برای انجام دقیق این کار وقت ندارم) یا ( توانایی مالی برای به کارگیری راهکارهای موجود را ندارم.)

 ریسک ها:

چیز هایی که ممکن است غلط از آب درآید و پیامد های منفی مهمی داشته باشد (به عنوان مثال اگر از این نوع راهکار استفاده کنم، ممکن است اعتبارم را از دست بدهم یا وجود حفره ای در مسائل امنیتی، ممکن است برایمان فاجعه بار باشد)

دردسرها را ملموس کنید:

برای تفاوت قائل شدن بین کارها، دردسرها و منفعت ها تا جای ممکن آن ها را به طور ملموس توصیف کنید. به عنوان مثال زمانی که مشتری می گوید( ایستادن در صف هدر دادن وقت بود) بپرسید که دقیقا پس از چند دقیقه احساس هدر دادن وقت به او دست داده است. بدین صورت می توانید بنویسید ( هدر دادن بیش از فلان دقیقه ایستادن در صف) زمانی که بفهمید مشتریان دقیقا چگونه شدت دردسر را اندازه گیری می کنند، می توانید دردسر کاه های بهتری را در ارزش پیشنهادی خود طراحی کنید.

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست ؟

دفاتری هستند که به عنوان مشاوره بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند. و یا به صورت آنلاین به دیگران مشاوره ای راجع به کسب و کار آنها می

دهند. معمولا افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند نیز مشاوره ی بازاریابی دیجیتال رو ارائه می دهند. اگر شما نیاز به استراتژی و

برنامه ریزی، برای پیش بردن مراحل رشد سایت خود نیاز دارید. می توانید با مشاور، اهداف خود را مشخص کنید.

 

بازاریابی بخش مهم و تاثیرگذاری در فروش و روند توسعه هر بیزینسی است. بازاریابی یا مارکتینگ جزء علومی است که نیاز به دانش و چینش استراتژی مخصوصی دارد. از همین رو، مشاوره بازاریابی می­تواند یکی از گزینه­های موثر و مفید برای Marketing هر کسب و کاری به شمار رود.

 

وظایف مشاور بازاریابی

فردی که بتواند به شما درباره نحوه و چگونگی شیوه­ های بازاریابی در حوزه تجارتتان کمک کرده و از بین صدها روش مارکتینگ و جذب مخاطب، بهترین و موثرترین آن را با توجه به شرایط شما معرفی نماید؛ به عنوان مشاور بازاریابی شناخته می­شود. به این معنا که مشاوره بازاریابی به ایجاد یک برنامه بازاریابی دقیق، تعیین اهداف بازاریابی یک شرکت و شناسایی شیوه بازاریابی مناسب برای رساندن اهداف بیزینسی شما به بازار هدف کمک می­کند. از ویژگی­های حائز اهمیت داشتن مشاوره بازاریابی این است که اکثر مشاوران در اجرای استراتژی بازاریابی مشارکت دارند. یعنی شما فردی متخصص و با تجربه را در کنار خود خواهید داشت تا با نظارت بر نتایج و اصلاح کمپین ها به رشد کسب و کار شما کمک نماید.

مقاله مرتبط: همه چیز درباره فرایند بازاریابی

 

زمان استخدام مشاور بازاریابی

سوالی که به کَرات از ما پرسیده می­شود این است که چه زمانی باید از مشاور بازاریابی بهره­مند شد؟

پاسخ این سوال را نمی­شود به طور کلی بیان کرد. اگر شما دارای کسب و کاری نوپا و جدید هستید یا بیزینسی جهانی دارید در هر دو حالت داشتن مشاوری دانا و باتجربه می­تواند در رسیدن به موفقیت تجارتتان سرعت داده و شما را به اهداف تجاری­تان نزدیک کند.

پس حتی اگر از ابتدا تاسیس شرکت بتوانید مشاوری در حوزه مارکتینگ را در تیم خود داشته باشید؛ موجب می­شود که­ به سرعت از رقبا خود پیشی گرفته و به موفقیت دست یابید.

استخدام مشاور بازاریابی می­تواند در امور زیر به شما کمک نماید:

  1. ارائه مهارت­ها و تخصص­هایی که یک شرکت فاقد آن است.
  2. ارائه دیدگاه و تحلیل­های موثر در مواجه با چالش­های کار و بازار
  3. دست­یابی به دیدگاه­های جدید در مورد مشتریان یا استراتژی­های بازاریابی

 

مشاور بازاریابی باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

مشاور بازاریابی باید دارای مهارت­های فنی و نرم افزاری باشد. فردی که به عنوان مشاور بخش مارکتینگ بیزینسی فعالیت می­کند در بازاریابی، تجارت، ارتباطات و روانشناسی باید مهارت­های لازم را داشته باشد. در این بین بعضی از مشاوران در زمینه­های زیر نیز مهارت دارند که این موضوع می­تواند موجب رشد بیشتر کسب و کار شما شود.

  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی آزاد
  • تبلیغات چاپی یا تلویزیونی
  • روابط عمومی

 

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/

موافقین ۰ مخالفین ۰

شبکه سازی در لینکدین!

شبکه سازی در لینکدین (LinkedIn) برای کسب و کارها

لینکدین (LinkedIn)، بزرگترین و تخصصی ترین شبکه اجتماعی جهان است که، توانمندی ساخت یک شبکه ارتباطی میان افراد متخصص و مدیران، آگاهی از مشاغل مختلف، تبلیغات وسیع و پیدا کردن نیروی کارآمد و متخصص در آن وجود دارد. یک نکته مهم در لینکدین این است که، بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال و واقعی از ۲۰۰ کشور در سراسر دنیا دارد و این نشانگر پتانسیل و قدرت بالای آن است. به علاوه شما می توانید با استفاده از این قابلیت به پروفایل واقعی کسب و کار ها و متخصصان دسترسی داشته باشید.

این بستر فضای خوبی را برای بازاریابین B۲B  در جهت مارکتینگ و بازاریابی فراهم می‌کند. در نتیجه اگر رشد و بروز رسانی هر روزه کسب و کارتان برای شما اهمیت دارد، فرصت استثنایی لینکدین را از دست ندهید.

و اما چیزی که اکنون با آن روبه رو خواهید شد، طریقه استفاده از لینکدین است. در ادامه بیشتر با اصول استفاده از لینکدین(LinkedIn) آشنا خواهید شد.

 

  • فرهنگ استفاده از لینکدین را یاد بگیرید.

حضور در لینکدین (LinkedIn)نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی آداب هایی دارد و در صورتی می توانید کسب و کار خود را رشد دهید که، اصول رابه خوبی رعایت کنید. فضایی که شما در آن حضور پیدا کرده اید، فقط متعلق به شما نیست و باید به حقوق سایر کاربران احترام بگذارید.

 

  • پروفایل خود را بهینه سازی کنید.

به یاد داشته باشید که لینکدین(LinkedIn) یک فضای کاملا حرفه ای و تخصصی است و سایر متخصصین کسب وکار ها نظاره گر فعالیت های شما هستند. این سوال را از خود بپرسید که از اگر کاربری وارد صفحه پروفایل کسب و کارتان یا خود شما شود، اولین برداشتی که خواهد کرد چه چیزی خواهد بود؟

نکاتی که در ابتدا باید به آن توجه کنید عکس پروفایل و نام کاربری شماست. لازم است که عکس پروفایلی واضح و حرفه ای داشته باشید برای مثال این عکس می تواند لوگوی شرکت شما باشد. اسم شرکت یا خود را واضح، درست و به زبان انگلیسی وارد کنید. در ادامه حوزه فعالیت کسب و کارتان را بگویید، آدرس سایت و اطلاعات سایت را بنویسید و هر آنچه جزئیاتی که باعث می شود مخاطب کسب و کارتان را راحت تر بشناسد و با شما ارتباط بگیرد را، درج کنید.

 

  • محتوا ارزشمند و کاربردی تولید و نشر دهید.

لینکدین(LinkedIn) یک فضای رایگان و خوب برای انتشار محتوا و مقالات شماست. با بروز بودن و تولید محتوا تخصصی، میزان مهارت خود را نشان دهید تا دیگران شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد بشناسند. هر چه بیشتر بر روی این موضوع کار کنید، بهتر در حوزه فعالیت خود شناخته می شوید. به برخی از ایده های تولید محتوا در لینکدین(LinkedIn) در زیر اشاره شده است:

رویداد یا عرضه محصول جدید کسب کارتان را با افرادی که در حوزه شما فعالیت می کنند در میان بگذارید.

 

  • بنا به سلیقه مخاطبان آخرین اخبار صنعتی را مطرح کنید.

در رابطه با موضوعات مختلف مربوط به فعالیت خود بنویسید و در اختیار مخاطبان قرار دهید

 

  • در گروه های تخصصی مربوط به کسب و کارتان عضو شوید.

عضویت در گروه های مربوطه می تواند یکی از ابزار شکل گیری ارتباط بین شما و سایرین متخصصین شود. علاوه بر آن می توانید از طریق گفت و گو با آن ها دانش خود را افزایش داده و بروز کنید. اما به خاطر داشته باشید تنها فعال بودن در این بخش می تواند، موجب شکل گیری این ها شود.

 

  • سرمایه گذاری بر روی تبلیغات لینکدین را از یاد نبرید.

علاوه بر اصولی که در رابطه با لینکدین(LinkedIn) اشاره شد، یکی دیگر از عوامل موثر برای توسعه کسب و کار شما تبلیغات و یا نوعی بازاریابی در لینکدین است.

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/principle-of-linkedin-marketing/

موافقین ۰ مخالفین ۰

بازاریابی چیست؟

تاریخچه بازاریابی

قدمت علم بازاریابی به قامت تمدن بشر می باشد. شما ممکن است فیلم هایی را در خصوص تاریخ یونان باستان یا روم دیده باشید که دارای تصاویری از غرفه هایی شلوغ و کاسبانی فعال می باشد که درگیر خرید و فروش هستند. مطمئناً این کاسبان، فعالیت های خود را بازاریابی نمی نامیدند. اصطلاح “بازاریابی یا مارکتینگ”، برای توصیف فعالیت های تجاری که درگیر خرید و فروش محصولات یا خدمات هستند استفاده می شود و در اواخر قرن نوزدهم مورد استفاده عموم قرار گرفت و همچنین مطالعه تاریخچه بازاریابی و خود بازاریابی به عنوان یک رشته دانشگاهی در اوایل قرن بیستم در مجامع علمی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

بازاریابی به فعالیت هایی گفته می شود که شرکت ها برای افزایش خرید یا فروش محصولات یا خدمات خود انجام می دهند. مارکتینگ شامل فعالیت هایی مانند تبلیغات، فروش و تحویل محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان یا مشاغل دیگر می باشد. متخصصانی که در بخش های مختلف بازاریابی یک شرکت فعالیت می کنند، به دنبال جلب توجه مشتریان خود از راه های مختلفی، از جمله تبلیغات هستند.

پس اگر از شما پرسیده شود که بازاریابی چیست با این مقاله می توانید پاسخ دقیق آن را بدهید. Marketing در هر کسب و کاری مهم است. زیرا کمک می کند که محصولات یا خدمات خود را بفروشید. هدف نهایی تمام مشاغل، کسب درآمد است و بازاریابی، کانال بسیار مهمی برای رسیدن به این هدف می باشد. در واقع بدون مارکتینگ بسیاری از مشاغل وجود نخواهند داشت!

اصول بازاریابی

اصول بازاریابی، چندین رشته تجاری را شامل می شود. مارکتینگ از چهار اصل تشکیل شده است که به عنوان قلب استراتژیک هر فعالیت تجاری مطرح می شود. این اصول که به عنوان ۴P شناخته می شوند عبارتند از: محصول(product)، قیمت(price)، مکان(place)، تبلیغ(promotion). در واقع، بازاریابی در تمام فعالیت های مربوط به انتقال محصولات یا خدمات از تولید کننده (یا فروشنده) به مصرف کننده (یا خریدار) درگیر می باشد. از جمله این فعالیت ها می توان تبلیغات، حمل و نقل، انبارداری و فروش را نام برد.

به طور خلاصه، بازاریابی تمام فعالیت هایی است که به آماده سازی محصول برای فروش انجام می شوند. در گذشته، بازاریابی بصورت مستقیم انجام می شد و فقط مسافران و رهگذران را درگیر می کرد. اما در دوران مدرن، مارکتینگ از طریق تلویزیون، اینترنت و سایر رسانه ها نیز انجام می شود.

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA/

موافقین ۰ مخالفین ۰

مزایا و معایب رنگ پلاستیک در ساختمان!!

رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ پلاستیک با مصرف زیاد در رنگ های ساختمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نوع در مدل ساختمانی دارای ساختار (امولسیون) می باشد. ماده تشکیل دهنده اصلی این رنگ لاتکس است و در دو نوع تمام پلاستیک و نیم پلاستیک عرضه می شود.
نوع تمام پلاستیک آن به ادعای کارخانه های رنگ سازی قابل شستشو است، ولی تجربه نشان داده که این ادعا صرفا تبلیغاتی است و رنگ های حلال آب قابلیت شستشو صد درصد را ندارند و کارفرمایانی که مایل به شستشوی منزل خود هستند، تنها می توانند به رنگ های روغنی اطمینان کنند.

پرمصرف ترین رنگ پلاستیک

پرمصرف ترین رنگ در این نوع نیمه پلاستیک است، رنگ های نیم پلاستیکی دارای مهر استاندارد، خصوصیات زیر را دارند.

برای خرید رنگ پلاستیک می توانید به وب سایت جمیل مراجعه فرمایید.

  • در مقابل آب مقاوم دارند اما قابل شستشو نیستند.
  • با هزینه کم تهیه می شود.
  • راندمان بالای برای کارهای ساختمانی دارد.
  • بو ندارند و تنها با آب مخلوط می شوند.
  • تنوع زیادی دارند.
  • قابلیت هنرنمایی نقاشان را بالا می برند.
  • و …

از همین رو به وفور استفاده از این رنگ در جامعه دیده می شود.

رنگ پلاستیک برای اجرا بر روی گچ نو

وقتی گچ کاری تازه باشد و لطمه ای به آن وارد نشده نیاز به زدن بتونه زیر کار ندارد. اما در صورتی که دیوار ها یا سقف خانه دچار مشکلات زیادی است باید کارهای زیر صورت پذیرد. لازم به ذکر است کاهی کارفرما درخواست زیر را اعمال می کند که آگاهی از آن ها خالی از لطف نیست :

  • باید برای سطح کاری که گچ است از روغن الیف درجه ۱ استفاده شود.
  • سپس یک یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) اجرا شود.

نکات مهم در کار رنگ پلاستیک

برای استفاده از رنگ پلاستیکی باید به ۵ نکته زیر توجه شود :

  1. در مورد زمان خشک شدن آن باید بگوییم که خشک شدن اولیه آن ۲۴ ساعت و خشک شدن آن به صورت کامل مدت ۷ روز زمان لازم دارد.
  2. فاصله ای که بین هر ست از رنگ آمیزی باید وجود داشته باشد، بهتر است از مدت زمان ۲ ساعت بیشتر باشد.
  3. اگر رنگ به قسمتی برخورد کرد می توانید برای تمیز کردن آن از دستمالی خیس استفاده کنید و قبل از آن که خشک شود این کار را باید انجام دهید.
  4. سطح زیرین باید کاملا آماده سازی شده باشد تا توانایی جذب رنگ پلاستیکی را داشته باشد. زیرا در غیر این صورت به مرور زمان سطح پوسته پوسته می شود.
  5. به منظور سمباده زدن سطوح قبل از شروع کار پیشنهاد می شود که از سمباده ۱۵۰ استفاده شود.

مزایای رنگ پلاستیک

از مزایای رنگ پلاستیک می توان به موارد زیر اشاره کرد که برای هر فردی قابل تامل است.

  • نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیکی پوشانندگی بسیار بالایی را بر روی سطوح به وجود می آورد.
  • سرعت اجرای بسیار بالایی دارد.
  • به هنگام کار هیچ بوی آزار دهنده ای شما را اذیت نخواهد کرد.
  • به راحتی با آب مخلوط می شوند و هیچ نیازی به استفاده از حلال های نفتی نیست.
  • تنوع رنگی بسیار بالایی دارد.

معایب رنگ پلاستیک

  • معایب رنگ پلاستیکی در کل به چهار مورد دسته بندی می شوند که در زیر خدمتتان ارائه شده است.
  • انواع رنگ پلاستیکی نسبت به سایر رنگ ها از ماندگاری نسبتا پایین تری برخوردار هستند و بعد از گذشت یک مدت کمی نیاز به تجدید دارند.
  • برای استفاده روی آهن آلات مثل نرده و درب و پنجره مناسب نیستند.
  • بر اثر تابش نور خورشید امکان تغییر رنگ آن ها وجود دارد.
  • سازگاری آن با غلطک در مقابل رنگ های روغنی کمتر است.

منبع:https://roofplus.ir/mag/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9/

 

موافقین ۰ مخالفین ۰

راهکارهایی برای داشتن خانه ای مرتب!

داشتن خانه مرتب هدف شماست اما گاهی به این نتیجه می رسید که همیشه ظاهر خانه تان به هم ریخته و کثیف است؟

10 موردی که خانه شما را کثیف نشان می دهد و برای مرتب کردن باید رعایت کنید

می خواهیم از مرتب کردن خانه صحبت کنیم پس یک راست به سراغ گزینه هایی می رویم که باعث کثیف دیده شدن منزلمان می شوند و باید رفع شوند

برای نظافت منزل صادقیه به شرکت مهرگان مراجعه کنید.

خانه نامرتب و ظروف شسته نشده:

مشکل:پس از صرف غذا، ظروف کثیف بسیاری کنار و یا داخل سینک می باشد.

راه حل:پس از مصرف غذا، فورا شروع به شستن ظروف خود کنید. بله این مورد ساده است. اگر شما ماشین ظرفشویی دارید که کارتان ساده می باشد و فقط باید ظروف داخل ماشین بگذارید و سپس به کارهای خود برسید.

اما اگر خودتان ظروف را می شویید، داخل آشپزخانه، کنار سینک یک جای خالی را برای خشک کردن ظروف در نظر بگیرید. پس از خشک شدن ظروف، آنها را با یک دستمال، تمیز کنید تا بدرخشند.

خانه نامرتب و سینک کثیف:

مشکل:چرب و کثیق شدن سینک

راه حل :اگر شما سینک خود را با آب و مایع ظرفشویی بشویید، تمیز به نظر می رسد ولی کاملاً تمیز به حساب نمی آید. اگر سینک شما چینی یا آهنی باشد ابتدا کمی جوش شیرین بریزید و در سرتاسر سینک پخش کنید و کمی صبر کنید سپس با آب گرم و صابون کامل شستشو دهید.

تخت های بهم ریخته و خانه نامرتب:

مشکل:مرتب کردن تخت

راه حل :آیا تمام کشمکش شما صاف کردن پوشش تخت می باشد؟ مشکلی ندارد شما موظفید که هر روز صبح تخت خود را مرتب کنید به این روش که ابتدا ملافه ی خود را صاف کنید و سپس پف بالش خود را بخوابانید به همین سادگی.

به هم ریختگی داخل خانه:

مشکل :جمع شدن وسایلی مانند اسباب بازی روزنامه و دیگر اشیا به روی زمین

راه حل :سعی کنید هر چیزی را که از آن استفاده می کنید آن را در جای خود قرار دهید

کثیفی کف زمین:

مشکل :لکه دار شدن بی مورد کف زمین

راه حل :در صورت کثیف شدن زمین یک جارو را به اختیار خود بگیرید و زمین را تمیز نمایید شما نیازی به این ندارید که هر هفته پرده های خود را بشوید فقط لازم است که خورده ریز ها و موهایی که در طی هفته به پرده میچسبند را غبارروبی کنید

کف زمین یکی از مهم ترین قسمت های خانه می باشد و باید به تمیزی آن اهمیت بسیار زیادی بدهید سعی کنید با تمیز کردن آن به خانه خود رنگ و لعاب بهتری بدهید و بیشتر به چشم دیگران بیایند.

کمبود قفسه

مشکل:در هم بودن کتابها و کاغذ ها بر روی زمین

راه حل :با خرید قفس شما می توانید تمام کتاب ها و کاغذها را داخل آن جای بدهید و با گذاشتن تعدادی گیاه عکس در اتاق چشم همگان را خیره کنید و از دیدن اتاق خود لذت ببرید.

کثیف و شلوغ شدن میز ناهار خوری:

مشکل :میز ناهار خوری تنها برای میل کردن غذا استفاده نمی شود بلکه برای هر کاری استفاده میشود.

راه حل :زیر میز یک سطل آشغال بگذارید و به اعضای خانواده خود بگویید وسایلی را که نیاز ندارند را داخل آن بریزند یا میز را در قسمتی از خانه خود قرار دهید که در کنار میز یک سطح صافی باشد تا بتوانید وسایل اضافه را روی آن بگذارید مانند روزنامه کتاب.

تمایل به شستن لباس نداشتن

مشکل :لباس های شسته شده مانند دکور در سبد می باشد.

راه حل :تغییر دادن عادت خود نسبت به شستن لباس های تان حدوداً ساخت می باشد سعی کنید که یک یا دو روز در هفته را به شستن لباس های تون اختصاص دهید با این کار هم لباس های تان تمیز می شود و هم خانه تان تمیز می شود پس از شستن لباسها آنها را تا کرده و در کمد قرار دهید.انباشته شدن وسایلی که مورد استفاده ما قرار نمی گیرند:

مشکل :مثلاً هنگامی که شما کابینت خود را باز میکنید موزه ایی از وسایل که به ندرت از آنها استفاده می کنیم نظر می رسد.

راه حل :قوطی ها و بطری های اضافی خود را جمع کنید و در واقع با خودتان رو راست باشید که آیا وسایلی که در کابینت یا جای دیگری از خانه هست به کارتان می آید یا خیر با این کار بسیار ساده فضای بازی را به کابینت های خود برگردانید.نامرتب بودن داخل و خارج یخچال:

مشکل :روی در یخچال تان کاغذ های بسیاری با عنوان یادداشت های خود و همسر و فرزند تان می باشد و داخلی یخچال بسیار نامرتب است.

راه حل :ابتدا تمام وسایل داخل یخچال را به بیرون انتقال دهید سپس داخل یخچال را تمیز کنید در آخر وسایلی که هنوز تاریخ استفاده آنها به پایان نرسیده را به یخچال انتقال دهید و تمام وسایل را به ترتیب درون یخچال جای دهید.

منبع:https://namnak.com/%D9%85%D8%B1%D8%AA%D8%A8-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87.p43490

 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بازیافت ضایعات چه مزایایی دارد؟

حفظ و حراست از محیط زیست مهم‌ترین مزیت بازیافت هر نوع زباله‌ای به شمار می‌رود. ضایعات فلزاتی مانند لوازم ساختمانی و صنعتی و لوازم خانگی که معمولا در محیط‌های مسکونی یا محل‌های کسب و کار پراکنده هستند، فضای زیادی را اشغال کرده و در صورت انتقال به محل‌های دفن زباله نیز باعث کاهش ظرفیت این محل‌ها می‌شوند. مهم‌تر اینکه رها کردن ضایعات آهن و فلزات دیگر در چنین مکان‌هایی برای محیط‌زیست اطراف خطرناک بوده و با پوسیدن و از بین رفتن و آلوده کردن خاک، می‌توانند تهدید مهمی برای محیط‌ زیست باشند. این مسائل بر ضرورت زیست‌محیطی بازیافت‌ ضایعات می‌افزاید. موارد زیر را می‌توان از دیگر مزایای مهم بازیافت ضایعات فلزی به شمار آورد:

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی

  • صرفه‌جویی در استفاده از مواد خام
  • صرفه‌جویی در مصرف منابع آب
  • کاهش آلودگی آب

اشتغال‌زایی برای تعداد زیادی از افراد و سودآوری برای کشور از طریق فروش ضایعات دیگر مزیت دارای اهمیت بازیافت ضایعات است. فلز کالایی جهانی و تقاضا برای آن همیشگی است. کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند از بزرگ‌ترین خریداران ضایعات فلزی هستند و همین عرضه و تقاضا است که به ارزش آن می‌افزاید.

در این جا می خواهم یک خریدار ضایعات در شرق تهران را به شما معرفی کنم که می توانید با خیال راحت اجناس خود را بفروشید، فقط کافی است وب سایت دپوچی را گوگل سرچ کنید.
بخش دیگری از این سودآوری را می‌توان در کاربردهای صنعتی این مواد بازیافتی مشاهده کرد. صنعت و ساختمان‌سازی که قراضه‌ آهن یا ضایعات آلومینیوم در آن‌ها به‌وفور استفاده می‌شوند، جاده‌سازی، پل‌سازی، حمل و نقل، هواپیماسازی و... از مهم‌ترین محل‌های استفاده‌ این فلزات هستند. یکی از کاربردهای جالب این ضایعات، سم‌زدایی آب‌های دفعی و هرزآب‌های صنعتی است. همچنین ساخت ظروف مختلف از ضایعات آهن و سایر فلزات، به حفظ محیط زیست و کاهش نیاز به حفر و استخراج منابع بیشتر کمک می‌کند.
قرار گرفتن ضایعات تحت فرآیندی با قوس الکتریکی و سپس انتقال آن‌ها به کوره، منجر به تولید ابزارهای فلزی با کیفیت بالاتر می‌شود که فولاد ضدخش مهم‌ترین آن‌هاست. این فرآیند که با حرارت و انفجار و سروصدای بالایی همراه است را می‌توان برای اغلب ضایعات فلزی مانند مس و آلومینیوم انجام داد؛ استفاده از این روش برای بازیافت فلزات باعث اتلاف کمتر انرژی و کاهش انتشار دی‌اکسید کربن شده و در نتیجه از نظر محیط‌زیستی زیان کم‌تری دارد. حتی از نظر اقتصادی نیز این روش کاملا به‌صرفه است.

 

کارخانه‌های بازیافت ضایعات آهنی

خریداران پس از جمع‌آوری ضایعات آهن و روی، آن‌ها را به کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که در اغلب شهرهای ایران مانند تهران، مشهد، اصفهان، کرج، تبریز، ساری، اراک، یزد و... فعالیت می‌کنند، تحویل می‌دهند.
کارخانه شاخص بازیافت ضایعات در ایران، شرکت فولاد گستر آتیه‌ سپاهان است که در نزدیکی اصفهان قرار دارد. این مجتمع کار بازیافت و فرآوری آهن قراضه را با استفاده از تکنولوژی شردر انجام می‌دهد که در آن یک ماشین کاملا اتوماتیک، با ترکیبی از تجهیزات منحصر به فرد، عملیات فرآوری را با راندمان بالایی به اتمام می‌رساند. این شرکت با برخورداری از سیستم پیشرفته‌ی ERP، تمام فرآیندها از جمله ارتباط با تامین‌کنندگان و مشتریان، سیستم ورود و خروج خودروها، باسکول، انبارداری و... را به صورت اتوماتیک و سیستمی پیش می‌برد.
مجتمع فولاد آلیاژی ایران که در یزد قرار دارد نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازیافت ضایعات آهنی در ایران است که از این ضایعات فولاد تولید می‌کند. بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه مورد استفاده در این شرکت را ضایعات آهن تشکیل می‌دهند.

جمع‌بندی

بازیافت فلزات به عنوان ارزشمندترین مواد یافت‌شده در زباله، نیازمند توجه و رشد بیشتری است. این صنعت در برخی کشورها سهم عمده‌ای در صادرات داشته و میزان حفاری سنگ را کاهش داده است. شرکت‌های ساختمانی، صنایع تجاری و البته شهروندان می‌توانند با تحویل ضایعات به مراکز مخصوص، علاوه بر دریافت پول به حفظ سلامت و زیبایی محیط کار و زندگی خود کمک کنند و در رشد و پیشرفت صنعت بازیافت ضایعات در ایران سهیم باشند. آیا شما هرگز به بازیافت ضایعات فلزی بی‌استفاده‌ی خود فکر کرده‌اید؟ به نظر شما چه مشکلاتی پیش روی رشد این صنعت در کشور ما قرار دارد؟

منبع:https://ahanonline.com/167426/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA/

موافقین ۰ مخالفین ۰

آشنایی با رنگ سوله ، انواع و کاربرد آن

رنگ صنعتی سوله یکی دیگر از انواع رنگ های پرفروش و پر کاربرد است در این بخش از مقاله نیز به طور اختصاصی در مورد انواع رنگ صنعتی سوله و البته کاربرد آن ها مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

رنگ ها ترکیبات مختلفی هستند که برخی از آن ها صرفا به عنوان تزیین کننده و برخی از آن ها به عنوان عامل نگهدارنده در نظر گرفته می شود . لازم به ذکر است که این عامل سبب شده است میزان مصرف آنها متغیر باشد.

برای خرید رنگ سوله می توانید به وب سایت جمیل مراجعه فرمایید.

اگر رنگی به عنوان پوشش در برابر زنگ زدگی در لوله های بزرگ استفاده می شود باید برخی از ویژگی های منحصر به فرد را داشته باشد. رنگ صنعتی سوله به طور کامل در سازه های موجود در سوله ها استفاده می شود کاربرد اصلی آن به عنوان یک پوشش مقاوم است.

لازم به ذکر است بهترین نوع رنگ صنعتی سوله باید قابلیت چسبندگی بالایی داشته باشد. در ادامه به برخی از مهمترین انواع آن ها اشاره شده است . ناگفته نماند رنگ صنعتی سوله باید در برابر تغییرات جوی مقاومت بالا از خود نشان دهد.

نقش موثر رنگ سوله بر سازه های فولادی

رنگ سوله به واسطه ی داشتن خاصیت ضدخوردگی معمولا اولین انتخاب برای پوشش دهی بافت فلزی ساختمان های صنعتی هستند. در طول سالیان گذشته پروژه های رنگ آمیزی سازه های فولادی همواره متناسب با پروتکلهای تنظیم شده در حیطه ی حفاظت از محیط زیست بوده است و علاوه بر عدم تاثیر سوء و به نوعی سازگاری با فضای اطراف بهترین عملکرد را برای افزایش دوام و پایداری سازه های فولادی ارائه می دهند.

سیستم های اولیه اغلب اعمال پنج و شش لایه رنگ سوله را ترجیح می دهند که قطعاً به دلیل ضعف در فرمولارنگ پلی اورتان سیون محلول بود اما اکنون با توسعه ی ماشین آلات و دستگاه های فرآوری پیشرفته تنها اعمال سه لایه از رنگ که شامل پرایمرها هم می شود، کفایت می کند.

با این حال تحقیقات گسترده برای استفاده از لایه های کمتر رنگ های سوله اما با ضخامت بیشتر همچنان ادامه دارد تا از این طریق هم انرژی نیروی انسانی و هم بودجه ی خریداران حفظ شود. به عنوان نمونه می توان به پوشش های براق رنگ اپوکسی و پلی استر ها اشاره کرد که غالباً برای ارائه ی یک ضخامت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

در مواردی هم می توان با بکارگیری رنگ پلی اورتان تک لایه به ضخامت فیلم (film) تا ۱۰۰۰ میکرومتر هم رسید. امروزه استفاده از رنگ سوله روی ساختار و اسکلت فلزی سازه به گونه ای برنامه ریزی می شود که چند لایه ی متوالی را در بر بگیرند که در این حالت به آن ها پوشش های دوبلکس نیز می گویند.

همان طور که می دانید عناصر فولادی علاوه بر مقاومت ذاتی خود که به جهت تحمل بار و وزن سازه طراحی شده اند نیازمند یک پوشش رنگی ثانویه هستند که این ماهیت قدرتمند و بسیار مستحکم فولاد ها را برای یک مدت طولانی حفظ و تداوم بخشد لذا نقش کلیدی و موثری که این محلول ها در قبال این سازه ها دارند.

درواقع جداسازی سطوحی خارجی آن ها و قطع تماس با عوامل محیطی آسیب زننده است. به طور کلی رنگ سوله تشکیل شده از پرایمر، پوشش زیرین و پوشش پایانی است. هر کدام از لایه ها با توجه به مکانیزم دفاعی خود عملکرد بخصوصی را در پیش می گیرند که در ادامه بیشتر با نقش هر یک آشنا خواهیم شد.

ساختار و اجزای تشکیل دهنده ی رنگ سوله

به طور کلی نه تنها رنگ سوله، بلکه بسیاری از انواع رنگ ساختمانی نیز همین ساختار را دارند که شامل اجزای ذیل هستند :

  • رنگدانه ها (pigment)

رنگدانه ها یکسری ترکیبات پودری آلی یا معدنی می باشند که منجر به تغییر رنگ یا نمای ظاهری ، کدر شدن آن ، حفظ انسجام لایه یا فیلم های رنگ سوله می شوند و همچنین در مواردی جلوگیری از خوردگی را به همراه دارند.

  • مواد چسبنده یا بایندرها (binder)

این ترکیبات غالباً برگرفته از رزین های مصنوعی و یا روغن های طبیعی می باشند از طرفی می توان به جای آن ها از ترکیبات معدنی از قبیل سیلیکات های حلال نیز استفاده کرد. به طور کلی بایندرها از اساسی ترین اجزای تشکیل دهنده ی رنگ سوله می باشند.

  • حلال (solvent)

عموماً از مواد حلال جهت حل کردن بایندرها و همچنین افزایش روان سازی رنگ و سهولت در کاربرد رنگ استفاده می شود. این ترکیبات می توانند تشکیل شده از مواد شیمیایی و یا حتی عناصر ارگانیک یا آب باشند.

رنگ سوله روی سطوح فولادی به روشهای متعددی اعمال می شوند و در همه ی موارد یک “فیلم مرطوب” (wet film) را ایجاد می کند که قبل از خشک شدن کامل دارای یک ضخامت بیشینه هستند و پیش از تبخیر شدن کامل حلال می توان ابعاد آن را با بکارگیری comb-gauge اندازه گیری کرد.

پس از تبخیر حلال، بایندرها و رنگدانه ها به عنوان لایه های نهایی سخت شده روی سطح باقی می مانند که ترکیبات اصلی رنگ سوله را تشکیل می‌دهند. ضخامت لایه ی خشک را می توان با یک دستگاه الکترومغناطیسی القایی مورد سنجش قرار داد.

میان ضخامت لایه مرطوب و ضخامت لایه خشک یک ارتباط ریاضی وجود دارد که اغلب با درصد حجم ماده ی جامد موجود در رنگ تعیین می شوند. بنابراین ضخامت نهایی از طریق ضخامت لایه ی مرطوب ضربدر درصد ماده ی جامد بدست می آید و این مقدار رابطه ی مستقیمی با مقاومت ماده در برابر خوردگی و فرسایش دارد.

ادامه مطلب :https://ranachem.com/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%84%D9%87/

موافقین ۰ مخالفین ۰

درباره سونی ؛ تاریخچه و محصولات سونی

تاریخچه شرکت سونی

شرکت سونی در سال 1946 با همکاری ایبوکا ماسارو و آکیو موریتا با نام Tsushin Kogyo (شرکت مهندسی ارتباطات از راه دور توکیو) تاسیس شد. Ibuka و Morita با 200000 ین ( کمی بیش از 1500 دلار ) در یک ساختمان فروشگاهی، شروع به کار کردند. این دو فرد که در زمان جنگ جهانی دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همدیگر ملاقات کرده و با ترکیب توانایی هایشان توانستند لقب جذاب ترین رابطه کاری در تاریخ تجاری را ازان خود کنند. ایبوکا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موریتا مدیریت و بازاریابی را بر عهده داشت، به گونه ای که این دو مکمل و کامل کننده سونی بودند.

اولین محصول سونی یک دستگاه پلوپز بود، که اولین شکست سونی نیز به حساب می آید، این محصول سونی نتوانست فروش موفقیت آمیزی را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولین شکست سونی مؤسسان آن با تلاش بیشتر توانستند اولین دستگاه ضبط ژاپنی را با الهام از مدل آمریکایی آن تولید کنند. این محصول که به Type-Gمعروف بود نیز نتوانست نظر مردم را جلب کند و سونی باری دیگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شکست هایی که در ابتدای شروع کار سونی به بار آمدند، ایبوکا و موریتا به فکر راه چاره ای افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم کم کم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پیشرفت چشم گیری پیدا کرد. در آن زمان که ژاپن در جنگ بود، مردم می خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتیجه تقاضا برای رادیوی سونی به قدری افزایش یافت، که بنیانگذاران مجبور شدند تسهیلات خود را بیشتر کند.

برای یافتن بهترین فروشگاه سونی کافی است فروشگاه سونی شهراد را در گوگل سرچ کنید.

درباره شرکت سونی

انتخاب نام مناسب برای شرکت تازه تأسیس سونی یکی از چالش های پیش روی موسسان بود. در ابتدا تصمیم بر آن گرفته شد که از TKK که سرحرف کلمه های Tokyo Tsushin Kogyo بود استفاده شود، اما شرکت Tokyo Kyuko با این نام در ژاپن شناخته شده بود. ایبوکا و موریتا در ژاپن غالباً سونی را با نام Totsuko معرفی می کردند، اما موریتا طی سفری که به آمریکا داشت، دریافت که تلفظ واژه Totsuko برای آمریکایی ها دشوار است. در نهایت این دو تصمیم گرفتند نام شرکت خود را ترکیب دو کلمه Sonus (به معنای صدا و صوت در لاتین) و کلمه Sony ( کلمه ای برای صدا کردن یک پسر جوان در آمریکا) بگذارند. در واقع آن ها می خواستند نامی را برای شرکت خود برگزینند که در تمام دنیا به یک روش تلفظ شود و آن چیزی نبود جز؛ سونی. 

درباره شرکت سونی

اقدامات ابتدایی کمپانی سونی

سونی که یکی از شرکت های تازه نفس آن زمان ژاپن بود، تمام تلاش خود را می کرد تا با تولیدات متفاوت و نوآورانه خود نظر مردم را به خود جلب کند. Morita Akio که یک مدیر توانا و فردی ماهر در کسب و کار بود، فهمید که بازار آمریکا بیش از هر کشور دیگری می تواند برای سونی مفید واقع شود و در صورتی که در آن جا خودی نشان دهند، می توانند به فروش جهانی برسند. پس از موفقیت های حاصل از فروش Type-g و رادیوهای ترانزیستوری، سونی دست به تولید اولین تلویزیون قابل جابه جایی زد. فناوری های آن زمان به گونه ای بودند که تلویزیون ها به قدری سنگین بود که توسط چند نفر با مشکل جابه جا می شد، اما شرکت سونی ادعا می کرد که تلویزیونی با قابلیت حمل را تولید کرده است. در این تلویزیون از امواج رادیویی برای پخش تصاویر استفاده شده بود که باعث شد مردم به جای خرید تلویزیون های سنیگن وزن و جاگیر به سمت این محصول جادویی رویی بیاورند.

بنیانگذاران سونی اولین شرکت ژاپنی با نوآوری های خارق العاده را تاسیس کرده بودند، که هر ساله اختراعات و محصولات جدیدی را در خط تولید خود قرار می داد. Sony در سال 1971 از یک پخش کننده ویدیویی رونمایی کرد که قادر بود نوارها را در تلویزیون به صورت رنگی نمایش دهد. به دنبال آن سونی از اولین نوار کاست قابل حمل خود با نام WalkMan رونمایی کرد. این دستگاه با قابلیت پخش نوار کاست ها در هر مکانی به کاربران اجازه می داد در هر جایی که دوست دارند به محتوای دلخواه شان گوش دهند. از دیگر محصولات سونی پخش کننده CD، دوربین عکاسی، موبایل و PlayStation بودند، که در ادامه هر کدام را به صورت تخصصی بررسی می کنیم.

محصولات شرکت سونی

شرکت سونی یکی از کمپانی های خوشه ای و چند ملیتی ژاپنی است، که رقیب سرسخت دو برند سامسونگ و ال جی به شمار می آید. در طی سال های متوالی شرکت سونی همواره یکی از برترین تولید کنندگان در صنعت های مختلف بوده و هنوز هم این برند جهانی در رتبه بندی ها همیشه جایگاه خاصی را گرفته است. در ادامه به مهم ترین محصولات و حوزه های فعالیت شرکت سونی می پردازیم.

کنسول های بازی سونی | Gaming

دوربین های عکاسی شرکت سونی

لپ تاپ های برند سونی

تلویزیون های سونی

تلویزیون های سری Master

سیستم های صوتی 

تلفن های هوشمند

منبع:https://bargobad.com/blog/about-sony-sony-history-and-products/

موافقین ۰ مخالفین ۰

نکاتی مهم برای انتخاب رنگ های ساختمانی!

رنگ های ساختمانی و انواع آن

شاید انتخاب رنگ ساختمان در میان تنوع زیاد رنگ‌ها کمی سخت و دلهره‌آور به نظر برسه، اما کافیه که به خودتان اعتماد کنید و اجازه ندهید دیگران نظرشان را به شما تحمیل کنند. اگه از انتخاب رنگی مطمئنید، اعتمادبه‌نفس داشته باشید و انتخابش کنید.

 

رنگ‌آمیزی ساختمان از چیزهایه که تأثیر مستقیم و بااهمیتی روی دکوراسیون داخلی اتاق شما داره. استفاده از رنگ‌ مناسب در محیط خونتون می‌تونه تأثیر مستقیم بر احساسات و روانتون بزاره، بنابراین خیلی از افراد ترجیح می‌دن به دنبال اطلاعات مناسبی درباره انواع رنگ برای رنگ‌آمیزی خونه باشن. خب در قدم اول با انتخاب رنگ مواجه می‌شید. البته استفاده ازنظر صاحب‌نظران و متخصصین دکوراتور می‌تونه خیلی مفید باشه پس اگه شرایطش رو دارید این کارو بکنید. جدا از بحث انتخاب رنگ شما نیاز دارید درباره انواع رنگ بیشتر بدونید، بنابراین این مقاله راهنمایی بر معرفی انواع رنگ ساختمانی و کاربرد اونها در نقاشی ساختمونه.

 

برای خرید رنگ ساختمانی می توانید به وب سایت جمیل مراجعه فرمایید.

چه رنگی انتخاب کنم؟

انتخاب رنگ یکی از مهم‌ترین بخش‌هاست. باید در نظر داشته باشید که رنگی رو انتخاب کنید که علاوه بر عوض کردن حال و هوای خونه بتونه تأثیر خوبی هم روی شما داشته باشه. شاید براتون سؤال پیش بیاد که اصلاً انتخاب رنگ خوب برای اتاق‌ها به عوامل محیطی بستگی داره؟ پاسخ قطعاً بله است. درواقع در انتخاب رنگ هر اتاق باید فاکتورهایی مثل نور و میزان تابش آفتاب در آن اتاق را در نظر بگیری. علاوه بر این‌ها جهت تابش نور آفتاب، و اندازه سقف اتاق هم مهمه. خوبه که یادتون باشه، سقف‌های بلند، رنگ و فضای اتاق را مطبوع‌تر و دل‌نشین‌تر می‌کنن. پس در انتخاب رنگ حسابی دقت به خرج بدید.

 

از کاتالوگ‌های رنگ استفاده کنید

کاتالوگ‌های رنگ یک ابزار خیلی مناسب برای انتخاب رنگ ساختمانه که می‌تونید از اون استفاده کنید. شاید وقتی برای اولین بار انبوهی از رنگ‌ها رو ببینید نگران شده و یا بترسید؛ اما کاتالوگ‌ها می‌تونن در انتخاب یک رنگ مناسب به شما کمک کنند. از کاتالوگ‌های رنگ این‌طور میشه استفاده کرد که اول رنگ شاخص اتاق را پیدا و انتخاب می‌کنید و بعد اونو روی کاتالوگ می‌زارید، در این حالت روشن‌ترین رنگ از رنگ شاخص را به‌عنوان رنگ زمینه و رنگ فضای موردنظر خودتون انتخاب ‌کنید.

 

انتخاب رنگ براق یا مات، مسئله این است!

بعد از انتخاب رنگ دلخواه، احتمالاً با چالش انتخاب نوع مات یا براق روبه‌رو میشید. خب باید بدونید که رنگ‌های درخشان و براق، فضای اتاق را دل‌چسب‌ می‌کنن، چون رنگ‌های براق قابل انعکاس‌اند و انعکاس رنگ‌های براق بر روی دیوار یک فضای مهیج و شاد رو ایجاد می‌کنه. از طرف دیگه اگه دیوارهاتون لکه و یا ناهمواری زیادی داره و قصدی هم برای زیرسازی ندارید، بهتره از رنگ‌های کدر و مات استفاده کنید چون ناهمواری‌ها رو کمتر به چشم میاره. درواقع رنگ‌های مات، رنگ‌هایی غیر انعکاسی‌اند که می‌توانند نواقص دیوار رو خیلی خوب پنهان کنند، البته این مسئله با جنس رنگ انتخابی هم گره‌خورده.

 

مراحل نقاشی دیواره‌ها

۱. پاک‌سازی فضا

اولین مرحله کار نقاشی ساختمون پاک‌سازی دیواره‌ها و فضاست. قبل از هر چیزی باید دیوارها رو کاملاً با آب گرم و صابون شست تا هر کثیفی یا گردوغباری از روی فضا پاک بشه.

 

۲. بتونه‌کاری

در این مرحله باید هر قسمتی از دیوارها که آسیب‌دیده‌ و یا خراش‌های کوچکی برداشته رو بتونه‌کاری کنید. این کار باعث می‌شه تا سطوح تو رفته پر بشه و تمام سطح دیوار یکدست و آماده نقاشی بشه.

 

۳. استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر اهمیت زیادی داره که یکی از اون‌ها بالا بردن مقاومت رنگ اصلی دیواره و زیبا کردن رنگ اصلیه. ممکنه بپرسید پرایمر چیه؟ که در جواب باید گفت: پرایمر یک رنگ پایه است که نقاشای حرفه‌ای قبل از رنگ زدن دیوار ازش استفاده می‌کنن و تمام سطح دیوار رو با پرایمر نقاشی می‌کنن.

به‌طورکلی پرایمرها در دو رنگ تو بازارن: خاکستری و سفید که بسته به رنگ اصلی ساختمون یکی از اون‌ها استفاده می‌شه.

 

۴. دست‌به‌کار شو

اولاً توصیه می‌کنیم برای نقاشی اصلی از تمام تجهیزات عالی مثل قلم‌موهای درجه‌یک، غلطک رولی و … که مربوط به نقاشی دیوار است استفاده کنید تا نقاشی ساختمون همون چیزی بشه که می‌خواین. علاوه بر این روش‌های ایجاد خلاقیت در نقاشی ساختمون خیلی زیاده و می‌تونید با اندکی خلاقیت دیوارهای خونتون رو خلاقانه رنگ‌آمیزی کنید. اگر هم شک دارید که ممکنه از پسش برنیاین، کار رو بسپارید به کاردان اش.

 

معرفی و مروری بر انواع رنگ ساختمان

این روزها طرح‌های جدید رنگ‌آمیزی ساختمان خیلی متنوع شده، درواقع دیگه ما تنها بارنگ‌های ساده روبه‌رو نیستیم بلکه انواع رنگ‌های طرح دار هم به‌عنوان گزینه‌های جدید پیش روی ماست. به همین خاطر می‌خوام شما را با انواع رنگ‌های ساختمانی جدید آشنا ‌کنم تا بتونید از میان نمونه‌های مختلف، بهترین و زیباترین رنگ را با توجه به نیاز خودتون انتخاب کنید. در بازار رنگ‌های ساختمانی، می‌تونید چند نوع رنگ، پلاستیک، روغنی، اکریلیک، رنگ نانو، مولتی کالر و حتی بلکا رو پیدا کنید. ولی چقدر درباره مزایا و معایب هرکدام از این رنگ‌ها اطلاع دارید؟

 

منبع:https://www.persiansaze.com/articles/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86

موافقین ۰ مخالفین ۰