شبکه سازی در لینکدین (LinkedIn) برای کسب و کارها

لینکدین (LinkedIn)، بزرگترین و تخصصی ترین شبکه اجتماعی جهان است که، توانمندی ساخت یک شبکه ارتباطی میان افراد متخصص و مدیران، آگاهی از مشاغل مختلف، تبلیغات وسیع و پیدا کردن نیروی کارآمد و متخصص در آن وجود دارد. یک نکته مهم در لینکدین این است که، بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال و واقعی از ۲۰۰ کشور در سراسر دنیا دارد و این نشانگر پتانسیل و قدرت بالای آن است. به علاوه شما می توانید با استفاده از این قابلیت به پروفایل واقعی کسب و کار ها و متخصصان دسترسی داشته باشید.

این بستر فضای خوبی را برای بازاریابین B۲B  در جهت مارکتینگ و بازاریابی فراهم می‌کند. در نتیجه اگر رشد و بروز رسانی هر روزه کسب و کارتان برای شما اهمیت دارد، فرصت استثنایی لینکدین را از دست ندهید.

و اما چیزی که اکنون با آن روبه رو خواهید شد، طریقه استفاده از لینکدین است. در ادامه بیشتر با اصول استفاده از لینکدین(LinkedIn) آشنا خواهید شد.

 

  • فرهنگ استفاده از لینکدین را یاد بگیرید.

حضور در لینکدین (LinkedIn)نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی آداب هایی دارد و در صورتی می توانید کسب و کار خود را رشد دهید که، اصول رابه خوبی رعایت کنید. فضایی که شما در آن حضور پیدا کرده اید، فقط متعلق به شما نیست و باید به حقوق سایر کاربران احترام بگذارید.

 

  • پروفایل خود را بهینه سازی کنید.

به یاد داشته باشید که لینکدین(LinkedIn) یک فضای کاملا حرفه ای و تخصصی است و سایر متخصصین کسب وکار ها نظاره گر فعالیت های شما هستند. این سوال را از خود بپرسید که از اگر کاربری وارد صفحه پروفایل کسب و کارتان یا خود شما شود، اولین برداشتی که خواهد کرد چه چیزی خواهد بود؟

نکاتی که در ابتدا باید به آن توجه کنید عکس پروفایل و نام کاربری شماست. لازم است که عکس پروفایلی واضح و حرفه ای داشته باشید برای مثال این عکس می تواند لوگوی شرکت شما باشد. اسم شرکت یا خود را واضح، درست و به زبان انگلیسی وارد کنید. در ادامه حوزه فعالیت کسب و کارتان را بگویید، آدرس سایت و اطلاعات سایت را بنویسید و هر آنچه جزئیاتی که باعث می شود مخاطب کسب و کارتان را راحت تر بشناسد و با شما ارتباط بگیرد را، درج کنید.

 

  • محتوا ارزشمند و کاربردی تولید و نشر دهید.

لینکدین(LinkedIn) یک فضای رایگان و خوب برای انتشار محتوا و مقالات شماست. با بروز بودن و تولید محتوا تخصصی، میزان مهارت خود را نشان دهید تا دیگران شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد بشناسند. هر چه بیشتر بر روی این موضوع کار کنید، بهتر در حوزه فعالیت خود شناخته می شوید. به برخی از ایده های تولید محتوا در لینکدین(LinkedIn) در زیر اشاره شده است:

رویداد یا عرضه محصول جدید کسب کارتان را با افرادی که در حوزه شما فعالیت می کنند در میان بگذارید.

 

  • بنا به سلیقه مخاطبان آخرین اخبار صنعتی را مطرح کنید.

در رابطه با موضوعات مختلف مربوط به فعالیت خود بنویسید و در اختیار مخاطبان قرار دهید

 

  • در گروه های تخصصی مربوط به کسب و کارتان عضو شوید.

عضویت در گروه های مربوطه می تواند یکی از ابزار شکل گیری ارتباط بین شما و سایرین متخصصین شود. علاوه بر آن می توانید از طریق گفت و گو با آن ها دانش خود را افزایش داده و بروز کنید. اما به خاطر داشته باشید تنها فعال بودن در این بخش می تواند، موجب شکل گیری این ها شود.

 

  • سرمایه گذاری بر روی تبلیغات لینکدین را از یاد نبرید.

علاوه بر اصولی که در رابطه با لینکدین(LinkedIn) اشاره شد، یکی دیگر از عوامل موثر برای توسعه کسب و کار شما تبلیغات و یا نوعی بازاریابی در لینکدین است.

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/principle-of-linkedin-marketing/