نطافت محیط کار برای حفظ بهداشت عمومی محل کار و سلامت کارکنان ضروری است. از طرفی منجر به افزایش سودآوری فعالیت تجاری شرکت ها در درازمدت می شود. برای نظافت محیط کار باید از نیروهای متخصص در نظافت استفاده کرد تا فرایند نظافت به سرعت و با کیفیت بالا انجام شود و علاوه بر آن خللی به روند فعالیت های شرکت وارد نشود.


برای نظافت محل کار در تهران به وب سایت مهرگان مراجعه کنید

تمیز نگه داشتن محیط کار برای داشتن روز کاری پربار بسیار مهم است. وقتی از خدمات نظافت محل کار حرفه ای استفاده می کنید و نیروهای متخصص را استخدام می کنید، دفتر کار شما از گردوغبار و هر گونه آلودگی پاک می شود. بنابراین شما و کارمندانتان بازدهی بیشتری خواهید داشت و حواسشان در زمان انجام کار پرت نخواهد شد. در ادامه به خدمات تمیز کردن محیط کار می پردازیم. البته این موارد تنها بخشی از خدمات نظافت محیط کار به حساب می آیند.

• تمیز کردن گردوغبار میز کار، پنجره، قاب عکس و مانیتور کامپیوتر
• جاروبرقی و شستن فرش ها و کفپوش ها
• ضد عفونی دستگیره های در، صفحه کلید و ماوس کامپیوتر
• خالی کردن سطل آشغال ها

فرایند نظافت محیط کار چیست؟

محیط کاری شما هر جایی که باشد، خواه در محل زندگی خواه در محل کار، با استفاده از خدمات نظافت حرفه ای توسط نیروهای مجزب محیط کاری شما مرتب ، تمیز و ضدعفونی خواهد شد. نحوه سازماندهی دفتر و تمیز کردن محیط کار توسط متخصصان نظافت انجام می شود.
دفتر و محیط کار اگر به صورت منظم نظافت و ضدعفونی نشود، به محل امنی برای رشد میکروب ها و باکتری ها تبدیل می شود. تمیز کردن و ضد عفونی کردن منظم میز کار به شما کمک می کند از بروز بیماری جلوگیری کرده و آرامش کافی حین انجام کار داشته باشید.

برای تمیز کردن محیط کار باید به نکات زیر توجه کرد:

تهیه چک لیست نظافت محیط کار
برای تمیز کردن هر قسمت از محل کار خود چک لیست تمیز کردن دفتر کار را تهیه کنید.

نکات تمیز کردن محیط کار

مرتب کردن: موارد بازیافتی را جدا کنید. بازیافت کنید، آن را دور بریزید یا آن را به جای خود برگردانید. از کراوات های زیپ دار برای سیم پیچ و مرتب نگه داشتن سیم ها استفاده کنید.
گردگیری
گردگیری و از بین بردن گردوغبار روی سطوح یکی از موارد مهمی است که باید قبل از استفاده از پارچه های مرطوب نظافت، مورد توجه نیروی نظافتی قرار گیرد. به ویژه قسمت هایی که به صورت مشترک استفاده می شود به نظافت دقیق تری نیاز دارند. برای گردگیری و نظافت وسایلی مانند صفحه کلید و یا شکاف هایی که قابل دسرسی نیستند، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود. هوای فشرده برای پاک کردن گردوغبار از مکان های که دسترسی به آن ها سخت است، کارامد خواهد بود.
نظافت شیشه ها و پنجره ها
برای پاک کردن لکه های روی شیشه ها و پنجره ها، با حوله و شیشه پاک کن، تمام سطوح شیشه ها تمیز می شود و لکه ای روی آن باقی نمی ماند.
ضد عفونی کردن
با اسپری ضدعفونی کننده و پارچه تمیز تمام سطوح ضدعفونی می شوند. سطوحی که احتمال تجمع آلودگی ها روی آن ها بالاست، مانند دستگاه های فروش، مایکروویو، دسته یخچال و شیرآلات، باید با دقت و توجه بیشتری تمیز شوند.
از بین بردن تارهای عنکبوت
برای جدا کردن تارهای عنکبوت از گوشه و کنار محیط کار از پارچه و برای فضاهایی که دسترسی به آن سخت تر است از دسته جارو استفاده می شود.
تمیز کردن یخچال
نیروی نظافت حرفه ای برای محل کار، یخچال را تمیز و مرتب می کند. غذاهای مانده و نوشیدنی ها را با هماهنگی شما دور می ریزد تا فضای بیشتری در یخچال محل کار ایجاد شود.
شستن ظرف های آشپزخانه
تمامی ظرف های آشپزخانه با آب و مایع شست و شو تمیز می شود. همچنین کابینت ها مرتب و منظم می شود تا فضای آزاد بیشتری برای چیدن وسایل وجود داشته باشد.
نظافت سرویس بهداشتی
شستن توالت و ضدعفونی آن یکی از مراحل نظافت محیط کار به شمار می رود. با توجه به اینکه سرویس بهداشتی به کرات استفاده می شود، نظافت آن از ارکان اصلی نظافت محل کار است. تمیز کردن آینه ها و پر کردن ظرف مایع دستشویی و دستمال سایر وظایف نظافتچی محل کار را در بر می گیرد.
خالی کردن سطل های زباله
سطل های زباله خالی شده و کیسه های زباله جدید در ظطل ها قرار داده می شود.
جاروبرقی کف و اثاثیه محل کار
جاروبرقی کف، مبلمان و سایر اثاثیه محیط کار، از ملزومات نظافت محل کار است. متخصصان نظافت تمام قسمت های مبلمان را تمیز کرده و صرفاً به قسمت هایی که قابل مشاهده هستند، اکتفا نمی کنند.
تمیز کردن میز کار
در حالی که پشت میز کار و به مدت زمان طولانی نشسته اید، به مرور، میز کار شما کثیف و آلوده می شود. عطسه و سرفه کردن و لمس کردن میز و وسایل روی آن باعث تجمع انواع ویروس ها و باکتری ها روی میز کار می شود. از پارچه میکروفایبر مرطوب برای نظافت کاغذها، پوشه های پرونده، تقویم ها، منگنه و سایر اشیای روی میز استفاده می شود.

منبع:

https://www.mojeno-co.com/blog/post/397/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1


بیشتر بخوانید: نکات نظافت محیط کار