دفاتری هستند که به عنوان مشاوره بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند. و یا به صورت آنلاین به دیگران مشاوره ای راجع به کسب و کار آنها می

دهند. معمولا افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند نیز مشاوره ی بازاریابی دیجیتال رو ارائه می دهند. اگر شما نیاز به استراتژی و

برنامه ریزی، برای پیش بردن مراحل رشد سایت خود نیاز دارید. می توانید با مشاور، اهداف خود را مشخص کنید.

 

بازاریابی بخش مهم و تاثیرگذاری در فروش و روند توسعه هر بیزینسی است. بازاریابی یا مارکتینگ جزء علومی است که نیاز به دانش و چینش استراتژی مخصوصی دارد. از همین رو، مشاوره بازاریابی می­تواند یکی از گزینه­های موثر و مفید برای Marketing هر کسب و کاری به شمار رود.

 

وظایف مشاور بازاریابی

فردی که بتواند به شما درباره نحوه و چگونگی شیوه­ های بازاریابی در حوزه تجارتتان کمک کرده و از بین صدها روش مارکتینگ و جذب مخاطب، بهترین و موثرترین آن را با توجه به شرایط شما معرفی نماید؛ به عنوان مشاور بازاریابی شناخته می­شود. به این معنا که مشاوره بازاریابی به ایجاد یک برنامه بازاریابی دقیق، تعیین اهداف بازاریابی یک شرکت و شناسایی شیوه بازاریابی مناسب برای رساندن اهداف بیزینسی شما به بازار هدف کمک می­کند. از ویژگی­های حائز اهمیت داشتن مشاوره بازاریابی این است که اکثر مشاوران در اجرای استراتژی بازاریابی مشارکت دارند. یعنی شما فردی متخصص و با تجربه را در کنار خود خواهید داشت تا با نظارت بر نتایج و اصلاح کمپین ها به رشد کسب و کار شما کمک نماید.

مقاله مرتبط: همه چیز درباره فرایند بازاریابی

 

زمان استخدام مشاور بازاریابی

سوالی که به کَرات از ما پرسیده می­شود این است که چه زمانی باید از مشاور بازاریابی بهره­مند شد؟

پاسخ این سوال را نمی­شود به طور کلی بیان کرد. اگر شما دارای کسب و کاری نوپا و جدید هستید یا بیزینسی جهانی دارید در هر دو حالت داشتن مشاوری دانا و باتجربه می­تواند در رسیدن به موفقیت تجارتتان سرعت داده و شما را به اهداف تجاری­تان نزدیک کند.

پس حتی اگر از ابتدا تاسیس شرکت بتوانید مشاوری در حوزه مارکتینگ را در تیم خود داشته باشید؛ موجب می­شود که­ به سرعت از رقبا خود پیشی گرفته و به موفقیت دست یابید.

استخدام مشاور بازاریابی می­تواند در امور زیر به شما کمک نماید:

  1. ارائه مهارت­ها و تخصص­هایی که یک شرکت فاقد آن است.
  2. ارائه دیدگاه و تحلیل­های موثر در مواجه با چالش­های کار و بازار
  3. دست­یابی به دیدگاه­های جدید در مورد مشتریان یا استراتژی­های بازاریابی

 

مشاور بازاریابی باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

مشاور بازاریابی باید دارای مهارت­های فنی و نرم افزاری باشد. فردی که به عنوان مشاور بخش مارکتینگ بیزینسی فعالیت می­کند در بازاریابی، تجارت، ارتباطات و روانشناسی باید مهارت­های لازم را داشته باشد. در این بین بعضی از مشاوران در زمینه­های زیر نیز مهارت دارند که این موضوع می­تواند موجب رشد بیشتر کسب و کار شما شود.

  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی آزاد
  • تبلیغات چاپی یا تلویزیونی
  • روابط عمومی

 

منبع:

https://hamidsabaghi.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84/