رنگ پلاستیک چیست؟رنگ آمیزی یکی از ساده ترین راه‌های برای تغییر و تنوع محل کار یا منزل است. رنگ پلاستیک یکی از رنگ‌های پر مصرف رنگ ساختمانی است.

در مقاله انواع رنگ‌ ساختمانی همه چیز درباره رنگ ساختمانی گفته شده است. پیشنهاد می‌کنیم، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

 

رنگ پلاستیک چیست؟

رنگ پلاستیک چیست؟

 

 

بهترین رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک رنگ پلاستیک جز اولین رنگ‌ها بوده است که در طول تاریخ استفاده شده است و همچنان بیشترین کاربرد را در بین رنگ‌ها دارد. با گذشت سال‌ها ساختار این رنگ را تغییر دادند و از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

حلال رنگ پلاستیک

حدود 60 سال پیش برای نخستین بار، رنگ پلاستیک بر پایه وینیل استات در کشور تولید شد. اما اکنون رنگ پلاستیک بر پایه آب است به همین دلیل حلال رنگ پلاستیک آب است.

 

بتونه، چسب و رنگدانه مواد تشکیل دهنده رنگ‌های پلاستیکی هستند. این رنگ بعد از خشک شدن قابل شست و شو است ولی قبل از استفاده در آب حل می‌شود. چسبی که در این محصول به کار می‌رود، می‌تواند از انواع متفاوتی باشد.

 

انواع رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک در دو دسته‌ی رنگ تمام پلاستیک و رنگ نیم پلاستیک تولید می‌شود. رنگ تمام پلاستیک در برابر آب مقاوم است ولی در مقابل نم و رطوبت مقاومتی ندارد. رنگ نیمه پلاستیک مقاومت کمی در برابر آب و رطوبت دارد.

رنگ تمام پلاستیک

رنگ تمام پلاستیک قابل شست و شو است. دوام بالا و کیفیت خوبی دارد. رنگ تمام پلاستیک جمیل علاوه بر کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسبی دارد و به همین خاطر زیاد خریداری می‌شود.

نسبت به رنگ نیم پلاستیک مقاومت بهتری دارد. پوشش‌دهی این محصول فوق العاده است. از رنگ تمام پلاستیک جمیل برای رنگ آمیزی دیوارها، سقف‌ها، دیوارهای گچی و غیره می‌توان استفاده کرد.

 

 

برای مطالعه ادامه مقاله به وب سایت جمیل مراجعه کنید.