فلز برنج چیست؟

 برنج آلیاژی است که از ترکیب مس، روی، آلومینیوم، سرب و آرسنیک تشکیل شده است که با تغییر میزان مس و روی میتوان برنج را نرم‌تر و یا سخت‌تر کرد.

وب سایت دپوچی خریدار ظروف برنجی در تهران می باشد.

یکی از ویژگی­‌های فلز برنج این است که می‌توان با افزودن سایر فلزات ماهیت آن را تغییر داد. به عنوان مثال، با افرودن منگنز این فلر را از رنگ طلایی گرم به قهوه­ای تغییر دهید. همچنین با اضافه کردن نیکل می­‌توانید دارای آلیاژ برنجی نقره­ای رنگی باشید و یا با افزودن سرب، فلز نرم‌­تری را از برنج بسازید.

بدین نحو شما با اضافه کردن فلزات گوناگون می‌­توانید آلیاژ برنج را با توجه به کاربردی که نیاز دارید؛ تغییر دهید. به طور کلی می توان از این ویژگی به عنوان یکی از دلایل محبوبیت فلز برنج نام برد.

 انواع فلز برنج

 فلز برنج انواع گوناگونی دارد که باید با توجه به نیازتان، کاربردی­‌ترین نوع آن را انتخاب نمایید تا نتیجه بخشی بهتری داشته باشد. انواع آلیاژ برنج عبارت‌اند از:

  • برنج قرمز
  • برنج زرد
  • برنج 330
  • برنج 360
  • برنج 464
     

خریدار ضایعات برنجی

 

برنج قرمز

برنج قرمز جزء قوی­ترین نوع برنج به شمار می­رود که رنگ روشنتری نیز نسبت به سایر انوع آلیاژ برنج دارد. می­توان این نوع فلز را پرکاربرد­ترین نوع برنج در خرید ضایعات به شمار آورد.

برنج زرد (برنج کارتریج)

برنح زرد و یا کارتریج که به صورت ورقه خرید و فروش می­شود برای پوشش لوله‌­ها کاربرد زیادی دارد.

برنج 330

برنح 330 نیز مانند برنج زرد برای استفاده در لوله­‌ها و تیزک­‌ها مناسب است.

برنج 360

این نوع برنج به دلیل سرب زیادی که دارد برش و استفاده از آن اسان است. از همین رو برای پوشش لوله‌­ها میتواند گزینه مناسبی باشد. برنج 360 نیز جزء آلیاژهایی است که برای خرید ضایعات فلزی گزینه مناسبی است.

برنح 464 (برنج دریایی)

این نوع از فلز برنج به دلیل مقاومت بالایی که دارد برای استفاده در دریاها بسیار مناسب است. از همین رو به عنوان فلز دریایی نیز شناخته می­‌شود.

دلیل اهمیت خرید ظروف برنجی

 برنج جزء آلیاژهای مهم و ارزشمند در بین فلزات به شمار می‌­رود. به دلیل این که استخراج این فلز پرهزینه و دشوار است؛ جزء آلیاژهای گران بها محسوب می‌­شود. به همین دلیل با خرید ظروف برنجی می­‌توان کمک شایانی در چرخه تولید این فلز ارزشمند کرد.

در همین راستا شرکت­‌های فعال در این حوزه با خرید این دو فلز کمک مهمی برای صرفه جویی در انرژی و اقتصاد کشور کرده‌­اند.

یکی دیگر از ویژگی­‌های منحصر به فرد فلز برنج جداسازی راحت برنج از فلزات تشکیل دهنده آن است. به همین دلیل با خرید ظروف برنج می‌­توان 90 درصد آن را بازیافت کرده و مجددا وارد عرصه تولید فلزات کشور کرد.

از دیگر مزایای خرید ظروف برنجی تاثیرگذاری آن بر روی قیمت فلز برنج است.

برای قیمت گذاری این فلز عوامل گوناگونی تاثیر دارد. مانند:

  • قیمت نفت
  • میزان دسترسی به منابع طبیعی
  • میزان تقاضا از سوی مشتریان
  • صادرات و واردات فلز برنج

اما خرید ظروف برنجی در تهران می­‌تواند در اعتدال­‌سازی و قیمت­‌گذاری آن نیز تاثیر زیادی داشته باشد. به طور خلاصه هرچه میزان خرید و بازیافت ظروف برنجی بیشتر باشد؛ قیمت این فلز کمتر شده و وسایلی که با استفاده از برنج ساخته شده است نیز کاهش می­‌یاید.

منبع:https://depochi.com/post-detail/60e550bc860a6d3bb3185d82/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B8%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AC%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%7C-*%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF*