یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها که از قدیم در بین مردم مرسوم بوده رنگ پلاستیک است که بسیار مهم و کاربردی بوده‌است.

برای خرید رنگ پلاستیک می توانید به وب سایت جمیل مراجعه فرمایید.

رنگ کردن دیوار با رنگ پلاستیک بسیار آسان است و خشک شدن رنگ پلاستیک روی دیوار زمانی نمی‌برد. یکی از معایب رنگ پلاستیک این است که قابل شستشو نمی‌باشد به همین دلیل این رنگ را بیشتر برای سقف استفاده می‌کنند.

مزایا رنگ پلاستیک

رنگ‌آمیزی با رنگ پلاستیک بسیار ساده و زود خشک می‌شود.

رنگ پلاستیک در آب حل می‌شود و نیازی به حلال‌های نفتی نیست.

رنگ پلاستیک نیازی به زیرسازی ندارد و این سرعت کار را بالا می‌برد.

رنگ پلاستیک مات است و این تمام عیب دیوار را می‌پوشاند.

معایب رنگ پلاستیک

روی وسایل آهنی مثل در، پنجره و .. اجرا نمی‌شود

به دلیل اینکه آب را به خوبی حل می‌کند این رنگ قابل شستشو نیست.

رنگ ساختمانی معمولا زود کثیف می‌شود به همین دلیل برای سقف بیشتر استفاده می‌شود.

حلال رنگ پلاستیک

 حدود 60 سال پیش برای نخستین بار، رنگ پلاستیک بر پایه وینیل استات در کشور تولید شد. اما اکنون رنگ پلاستیک بر پایه آب است به همین دلیل حلال رنگ پلاستیک آب است. 

بتونه، چسب و رنگدانه مواد تشکیل دهنده رنگ‌های پلاستیکی هستند. این رنگ بعد از خشک شدن قابل شست و شو است ولی قبل از استفاده در آب حل می‌شود. چسبی که در این محصول به کار می‌رود، می‌تواند از انواع متفاوتی باشد.

انواع رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک در دو دسته‌ی رنگ تمام پلاستیک و رنگ نیم پلاستیک تولید می‌شود. رنگ تمام پلاستیک در برابر آب مقاوم است ولی در مقابل نم و رطوبت مقاومتی ندارد. رنگ نیمه پلاستیک مقاومت کمی در برابر آب و رطوبت دارد.

 

Image for post

 

رنگ تمام پلاستیک 

رنگ تمام پلاستیک قابل شست و شو است. دوام بالا و کیفیت خوبی دارد. رنگ تمام پلاستیک جمیل علاوه بر کیفیت بالا، قیمت بسیار مناسبی دارد و به همین خاطر زیاد خریداری می‌شود.

نسبت به رنگ نیم پلاستیک مقاومت بهتری دارد. پوشش‌دهی این محصول فوق العاده است. از رنگ تمام پلاستیک جمیل برای رنگ آمیزی دیوارها، سقف‌ها، دیوارهای گچی و غیره می‌توان استفاده کرد. رنگ تمام پلاستیک در بازار کم پیدا می‌شود برای خرید رنگ تمام پلاستیک از طریق سایت رنگ جمیل اقدام نمایید.

رنگ نیم پلاستیک 

رنگ نیم پلاستیک جمیل مقاومت کمی در برابر آب و رطوبت دارد. در این رنگ مواد مضر برای انسان و محیط زیست به کار نرفته است. رنگ نیم پلاستیک بوی کمی دارد.

رنگ نیم پلاستیک جمیل کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارد. زمان خشک شدن این رنگ تقریبا 2 ساعت است و بعد از اجرا دچار ترک خوردگی نمی‌شود. می‌توان برای رنگ آمیزی سقف داخل ساختمان یا سقفی که قبلا نقاشی شده و رنگ آمیزی دیوار‌ها استفاده کرد.

منبع:https://jamilpaint.com/post-detail/45/index.html