نظافت محل کار چه اهمیتی دارد؟

نظافت محل کار و حفظ پاکیزگی آن نه تنها محیط کاری شما را به فضای سالم‌تری تبدیل می‌کند، بلکه موجب می‌شود تا همه کارمندان عملکرد و بهره‌وری بهتری در کار خود داشته باشند. کارمندان در یک محیط مرتب و تمیز احساس آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند و در کنار استرس کمتر، بهتر می‌توانند روی کار خود تمرکز کنند.

شما عزیزان برای نظافت محل کار تهران میتوانید به وب سایت نظافتی مهرگان مراجعه کنید.

اما اگر قرار باشد که مدیران اصلی شرکتی را برای اختصاص منابع بیشتر به نظافت محل کار قانع کنید، حتما موارد زیر را به آن‌ها یادآوری کنید:

نظافت محل کار و افزایش بهره‌وری و انگیزه پرسنل

مطالعات نشان داده است که نظافت اداره موجب می‌شود انگیزه و روحیه کارمندان بهبود پیدا کند و حس بهتری را در زمان کار تجربه کنند. یک محیط کاری تمیز می‌تواند بر روحیه افراد نیز تأثیر بگذارد و حسی مثبت به آن‌ها منتقل کند و برعکس زمانی که به بهداشت و نظافت شرکت اهمیت داده نشود، احساسات منفی افراد برانگیخته می‌شود.

رعایت نظافت محل کار و ایمنی بالاتر پرسنل

رعایت بهداشت و نظافت محل کار خطر ابتلا به بیماری‌های واگیردار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و موجب ارتقای سلامت کارمندان شما می‌شود. هر کارمند به طور متوسط 8 ساعت از شبانه‌روز را در محیط کاری سپری می‌کند و از آن‌جایی که در محیط‌های کاری افرادی زیادی حضور دارند و اجسام توسط افراد متعددی لمس می‌شوند، تمیز کردن و نظافت محل کار از انتشار باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری می‌کند.

در واقع مدیران یک کسب و کار با اهمیت دادن به نظافت محل کار، علاوه بر ایمنی و سلامت پرسنل، سلامت خودشان را هم تضمین می‌کنند و در عین حال با کاهش نرخ انتشار بیماری در محیط کار و افزایش رضایت خاطر پرسنل، بهره‌وری بالاتر و در نتیجه درآمد بیشتری را تجربه خواهند کرد.

به علاوه نظافت شرکت و محل کار موجب بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی و آلرژی هم می‌شود. طبق تحقیقات، کیفیت هوای داخلی شرکت‌ها 2 تا 5 برابر نسبت به هوای بیرون آلوده‌تر است و از همین رو اهمیت دادن به تمیزی و رعایت نظافت در کنار به کارگیری تهویه مناسب هوا، می‌تواند از رشد میکروب‌ها و بوهای نامطبوع در محیط کاری جلوگیری کند.

رعایت نظافت محل کار و کاهش هزینه‌ها

زمانی که به نظافت اداره و محیط کاری خود اهمیت می‌دهید، همه کارمندان را نیز به انجام دادن این کار تشویق می‌کنید و این امر موجب می‌شود تا این موضوع در محل کار شما فرهنگ‌سازی شود و حتی هزینه‌های نظافت شما را تا میزان زیادی کاهش دهد.

جالب است بدانید که رعایت نظافت شرکت حتی می‌تواند روی میزان هزینه‌های شما برای تجهیزات و اثاثیه اداری تأثیر بگذارد. زمانی که ساختمان‌های اداری به طور مرتب تمیز شوند و از تجهیزات آن به خوبی مراقبت شود، مطمئناً طول عمر بیشتری خواهند داشت و می‌توانید از این امکانات برای مدت طولانی‌تر استفاده کنید.

تقویت برند کسب و کار در نتیجه رعایت نظافت محل کار

 

مورد دیگری که باید درباره اهمیت محل کار بدانید این است که زمانی که محل کار شما تمیز و مرتب باشد، عموم مردم نیز تصویر بهتری از شما در ذهن خواهند داشت و این موضوع حتی می‌تواند روی جنبه‌های دیگر کسب و کار شما نیز مؤثر باشد و زمینه موفقیت‌های بیشتر کارتان را فراهم کند. برعکس یک شرکت کثیف می‌تواند روی تصویر ذهنی مشتریان شما تأثیر منفی بگذارد و ضمن اینکه سلامت کارمندان شرکت را به خطر می‌اندازد، اعتبار شرکت یا محل کار شما را زیر سؤال ببرد.

منبع:https://ostadkar.ir/blog/homehouse/housekeeping/cleaning-cleaning-the-workplace/