وقتی در جستجوی بهترین تلویزیون برای خود هستید انتخاب‌های زیادی دارید که احتملا تلویزیون‌های سونی و ال جی نیز جزو گزینه‌های انتخابی شما هستند. این برندها هر دو هم تلویزیون های LED و هم مدل‌های OLED خوبی دارند. اما خب در کیفیت و ویژگی‌ها و امکانات با هم تفاوت دارند و هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. ما در این مطلب از زومیلو به مقایسه تلویزیون سونی با ال جی می پردازیم و ان ها را از هر لحاظی با هم مقایسه می کنیم که قطعا می‌تواند در انتخاب مدل مناسب شما را راهنمایی کند پس با ما همراه باشید.

 فروشگاه سونی شهراد یک مرکز خرید تلویزیون در تهران می باشد.

تلویزیون های LED وتلویزیون older از پرطرفدارترین تلویزیون‌ها در حال حاضر هستند. تلویزیون‌های LED بهترین کیفیت تصویر را ارائه داده و به کاربر امکان می‌دهند که تجربه سینما، اما با یک صفحه نمایش کوچک تر را داشته باشند. تلویزیون‌های LED باریک بوده و می‌توانند با هر مکانی تطابق پیدا کنند. این بزرگترین مزیت در هنگام خرید است و شما می‌توانید تلویزیون ال ای دی را به راحتی بر روی دیوار نصب کنید و یا ان را به صورت امن و بی خطر بر روی پایه همراه تلویزیون نصب کنید.
در واقع بهترین تلویزیون‌ ال جی، تلویزیون‌های oled هستند که نقش تاثیرگذاری در بازار دارند. برندهای دیگر هم برای تولید تلویزیون های oled، از پنل اولد ال جی استفاده می‌کنند.
تلویزیون های سونی یک انتخاب بسیار ایمن هستند که کیفیت تصویر فوق العاده ای دارند. سونی مدل های منتاژ لهستان هم دارد. همچنین کیفیت ساخت ان ها بالاتر از حد متوسط است. مدل های بالارده ان قیمتشان بالا است اما مدل های میان رده مثل سری 8 ان جزو بهترین ها از هر لحاظی هستند.
نتیجه گیری مقایسه تلویزیون سونی با ال جی

  • اگر علاقه زیادی به اینترنت و استفاده از امکانات تلویزیون هوشمند خود دارید مناسب ترین گزینه برای شما اول ال جی و بعد سونی خواهد بود. تلویزیون های ال جی معمولا دستیار گوگل و آمازون الکسا را نیز پشتیبانی می کنند.
  • اگر قصد خرید تلویزیون با تکنولوژِی oled را دارید بهترین گزینه اول ال جی و سپس سونی است.
  • اگر تنها کیفیت تصویر و دوام طول عمر تلویزیون برای شما اهمیت دارد بهترین انتخاب میان رده های سونی است.
  • تلویزیون های ال جی دارای کنترل جادویی هستند و کارایی های زیادی دارد اما در حال حاضر تلویزیون های سونی موجود در بازار فاقد کنترل جادویی هستند. البته کنترل صوتی به کار برده شده در کنترل جادویی بیشتر یک سرگرمی است و زیاد روی ان حساب نکنید.
  • توجه داشته باشید که مقایسه باید بین یک رده از تلویزیون ها انجام شود یعنی اینکه شما نمی توانید سری 9 سونی رو با سری 7 ال جی مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که سونی بهتر است.
  • تلویزیون های هوشمند کارایی های بیشتری دارند و سرگرمی های بیشتری را برای شما فراهم می کنند و اسمارت بودن در اینده ای نزدیک به یک استاندارد در تلویزیون ها تبدیل می شود. پس هوشمند بودن را جزو اولویت ها برای خرید قرار دهید.
  • سایز تلویزیون را متناسب با فضایی که در اختیار دارید و با توجه به فاصله تان تا صفحه نمایش تلویزیون انتخاب کنید تا بهترین کیفیت تصویر را دریافت کنید.

منبع:

www.zoomilo.com